BiznesOferty.pl - Blog

Na naszym blogu poruszamy ciekawe tematy o biznesie od strony praktycznej. Pomagamy rozwijać firmy zarówno w czasach dobrobytu jak i w kryzysie. Zapraszamy do lektury.

Współpraca:
11428
Poszukiwane:
2726
Giełda Hurtowa:
14041
Sprzedam biz.:
2496
Nieruchomości:
3030
Inwestycje:
2337
Data: 22.11.2024
Razem ofert: 36058
Jesteś w: Biznes Oferty.pl / Blog

5 sposobów na utrzymanie lojalnego klienta w Twojej firmie

Zapewnienie sobie lojalności klientów jest podstawowym zadaniem każdego przedsiębiorstwa. Jak pokazuje praktyka, pozyskanie nowego klienta kosztuje 5 razy więcej niż, utrzymanie stałego. Z tego powodu warto przyjrzeć się kilku sposobom na utrzymanie lojalnego klienta w naszej firmie.

Sposoby utrzymania klienta

Oto one:

Programy lojalnościowe – to podstawowe działanie mające na celu namówienie klienta do powrotu. Istnieją różne formy takich programów. Mogą być to punkty, których odpowiednia ilość uprawnia klienta do odbioru nagrody. Inną formą jest członkostwo w specjalnej grupie. W zamian za konkretne działania (np. zakupy o określonej wartości) klient otrzymuje tutaj specjalny status, uprawniający do uzyskania korzyści niedostępnych dla szeregowego kupującego. Formą programu lojalnościowego jest również nagradzanie klienta za wielkość transakcji (np. oferowanie zniżki na następny zakup, jeśli wydamy odpowiednią kwotę);

Promocje dla stałych klientów – to doskonała forma podziękowania klientowi za to, że jest z nami. Jeśli konsument może kupić lub skorzystać z czegoś dużo taniej niż osoba z ulicy to jest to najlepsza motywacja, by zostać z firmą na dłużej;

Gratisy – to świetna forma zapewnienia klienta, że o nim pamiętamy, a co za tym idzie zachęta, by on pamiętał o nas. Długopisy, lizaki, parasole, smycze, to gadżety, które tanim kosztem pozwolą nam zapewnić klienta o naszym oddaniu. Możemy podarować je klientowi podczas zakupów lub przy jakiejś innej okazji. Wiele firm wysyła do swoich klientów upominki z okazji dorocznych świąt, jak Boże Narodzenie, czy Walentynki, ale równie dobrze, a nawet lepiej sprawdzą się urodziny samego klienta;

Programy partnerskie – trudno o większe świadectwo przywiązania, niż polecenie naszej firmy innym. W programie partnerskim klient może uzyskać korzyści (np. zniżki) w zamian za przyprowadzenie do naszej firmy innego klienta. Im więcej osób z jego otoczenia staje się naszymi klientami, tym bardziej rośnie prawdopodobieństwo, że i pierwszy klient zostanie z nami na dłużej;

Spersonalizowane oferty – jedną z podstawowych zasad w biznesie jest rozpoznanie potrzeb klientów. Wiedząc czego potrzebuje nasz odbiorca, możemy łatwiej mu to zapewnić. Jest to zadanie dosyć wymagające, jeżeli mówimy o nowych klientach, ale dużo łatwiejsze w przypadku stałych. Jeśli ktoś skorzystał już z naszych usług, to wiemy, co go interesuje i możemy wywnioskować, czego będzie potrzebował w przyszłości (np. osoba kupująca pieluchy, może potrzebować wózka dziecięcego). Przewidywanie przyszłych potrzeb klientów może bardzo silnie ich do nas przywiązać.

Powyższe rozwiązania można wprowadzić na wiele różnych sposobów. Od najprostszego programu lojalnościowego z pieczątkami na kuponie, za które odbierzemy kawę, po całe aplikacje mobilne. Dlatego wdrażając rozwiązania dla naszych klientów, warto skorzystać z usług fachowców.

Mogą być to osoby zajmujące się doradztwem gospodarczym lub marketingiem internetowym. Jeżeli szukasz twórców aplikacji internetowych lub firm produkujących gadżety reklamowe, sprawdź nasze oferty już teraz.

W ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Możesz samodzielnie zarządzać cookies i dokonać zmiany ustawień w swojej przeglądarce.
Więcej informacji znajdziesz na stronie cookies.