Na naszym blogu poruszamy ciekawe tematy o biznesie od strony praktycznej. Pomagamy rozwijać firmy zarówno w czasach dobrobytu jak i w kryzysie. Zapraszamy do lektury.
Dzisiaj prowadzenie działalności gospodarczej nierozerwalnie łączy się z obecnością w internecie. Do celów biznesowych wykorzystujemy strony internetowe, media społecznościowe, sklepy e-commerce albo blogi. Zdarza się jednak, że musimy wystawić w sieci ogłoszenie. W takiej sytuacji często stawiamy na popularne serwisy ogłoszeniowe lub aukcyjne. Jest to dobra metoda, o ile nasze ogłoszenie ma formę oferty detalicznej. Wtedy na dużych portalach o ogólnym charakterze z pewnością znajdziemy nie jednego klienta.
Sytuacja ulega zmianie, gdy nasza oferta jest kierowana do innego przedsiębiorstwa. Kiedy chcemy pozyskać kontrahenta, podjąć współpracę lub kupić coś w hurcie. W takiej sytuacji decydowanie się na popularny serwis „dla każdego” jest chybionym pomysłem. A o to kilka powodów, dla których warto ogłaszać się w serwisach B2B:
Popularne serwisy ogłoszeniowe skupiają bardzo dużo użytkowników. Z tego powodu wielu przedsiębiorców uznaje, że znajdzie tam również wielu przedsiębiorców zainteresowanych podjęciem relacji B2B. Do pewnego stopnia jest to prawdą, przy czym należy pamiętać, że portale takie nie dają nam żadnej gwarancji, co do tego, ilu z odbiorców naszego ogłoszenia będzie przedsiębiorcami. Może się zdarzyć, że nie będzie nim ani jeden użytkownik.
Natomiast gdy wystawiamy ogłoszenie na portalu B2B, możemy mieć pewność, że zobaczą je praktycznie sami przedsiębiorcy. Dzieje się tak, ponieważ portale tego typu są znane niemal wyłącznie biznesmenom i dotyczy to nawet tych najpopularniejszych. Przykładowo na BiznesOferty.pl, obserwujemy tylko rejestracje osób zainteresowanych działalnością gospodarczą. Najlepiej widać to w doborze kont. Wprawdzie użytkownicy mogą w trakcie rejestracji wybrać konto Zwykłe (niewymagające podania danych firmy), jednak często konta te zostają po jakimś czasie przekształcone w konta Firmowe (zawierające dane przedsiębiorstwa). Dlatego nasi użytkownicy mogą być pewni, że ich oferty zobaczą sami przedsiębiorcy.
Kolejną zaletą korzystania z portali dla biznesu są funkcje niedostępne w przypadku zwykłych serwisów ogłoszeniowych. Będą to różnego rodzaju informacje o charakterze biznesowym, jak np. porównywarki cen towarów w hurcie (u nas ceny możesz sprawdzić tutaj), ale również same funkcjonalności strony, jak chociażby możliwość wyboru różnych (nawet bardzo niszowych) branż, szukania przedsiębiorstw w konkretnej lokalizacji lub ułatwiony dostęp do danych firmowych ogłoszeniodawcy (u nas podanie danych firmowych jest wymagane wielu sytuacjach, np. przy wystawianiu produktów na Hurtowej Giełdzie Towaru).
Niekwestionowaną zaletą jest łatwe uzyskanie faktury za wszystkie płatne usługi oferowane w takim serwisie, podczas gdy na popularnych portalach ogłoszeniowych potrafi być to trudne i czasochłonne (jeśli chciałbyś uzyskać fakturę za którąś z naszych usług, pamiętaj aby podać swoje dane w odpowiednim formularzu). Portale B2B tworzą również swoje narzędzia promocyjne z myślą o przedsiębiorcach. Dobrym przykładem jest tu newsletter, który pozwala dotrzeć ofercie użytkownika bezpośrednio na skrzynki mailowe potencjalnie zainteresowanych firm (więcej o naszym newsletterze czytaj tutaj)
Ostatnią, ale być może największą zaletą portali ogłoszeniowych typu B2B jest bezpieczeństwo w relacjach z innymi podmiotami. Wynika to z prostego faktu, że portale biznesowe po prostu weryfikują dane przedsiębiorstw, które zamierzają się na nich ogłaszać. Dotyczy to samego istnienia firmy, ale również tego, czy nie jest ona zawieszona. Renomowane portale biznesowe sprawdzają również zgodność danych firmowych wprowadzonych przez użytkownika, z bazami REGON lub KRS, weryfikują nr telefonów oraz maile. My na BiznesOferty.pl nie wahamy się prosić o przesłanie dokumentów firmowych, aby zapewnić naszym użytkownikom bezpieczeństwo.
W przypadku ogólnych portali ogłoszeniowych sytuacja jest jednak zupełnie inna. Jako że rejestracja w nich ma charakter prywatny, bardzo często użytkownicy nie mogą nawet podać tam danych firmowych, nie mówiąc o weryfikacji ich przez pracowników. Obcując z firmą na takim portalu, musimy więc w pełni zaufać temu, co pisze ona o sobie w ogłoszeniu. Jest więc zrozumiałe, że do ogłoszeń tego typu powinniśmy podchodzić z większą dozą ostrożności.
Mamy nadzieję, że przekonaliśmy Cię, że wystawianie ogłoszenia biznesowego na portalu B2B to bardzo dobry pomysł. Jeśli szukasz miejsca, aby zamieścić swoje własne oferty, to dobrze trafiłeś. Na BiznesOferty.pl możesz dodać ogłoszenie w aż 7 dużych działach i wielu podkategoriach, a dzięki naszym moderatorom Twoje ogłoszenie trafi do dodatkowych kategorii, precyzyjnie dopasowanych tematycznie do treści oferty.
Zamieść u nas ofertę już teraz.