Na naszym blogu poruszamy ciekawe tematy o biznesie od strony praktycznej. Pomagamy rozwijać firmy zarówno w czasach dobrobytu jak i w kryzysie. Zapraszamy do lektury.
Wystawianie ogłoszeń jest prozą każdej działalności gospodarczej. Kupno surowców, podjęcie współpracy, sprzedaż towarów, to aspekty pracy firmy, które trudno byłoby przeprowadzić, nie wystawiając ogłoszeń. Przygotowując je przedsiębiorcy, często skupiają się na zachęceniu kupującego lub przedstawieniu najlepszych warunków. Zapominają jednak o podstawowej zasadzie internetu: unikalnej treści.
Żyjemy w czasach, gdy w rok powstaje więcej treści, niż kiedyś powstawało przez stulecie. Ponadto treści te można kopiować łatwiej niż kiedykolwiek w dziejach. To sprawia, że zapotrzebowanie na unikalną treść jest bardzo duże, a generowanie jej daje wiele korzyści. Spójrzmy, co możemy zyskać, publikując unikalną treść i czym grozi zamieszczanie treści zdublowanej.
Kopiowanie treści ogłoszenia lub jego części wydaje się szybkim sposobem na zamieszczenie wartościowej oferty. W końcu, jeśli czyjeś ogłoszenie mi się podoba, to czemu nie miałbym go użyć – wtedy moje ogłoszenie również będzie się komuś podobało, prawda? Niestety jest zupełnie odwrotnie. W pierwszej kolejności należy uświadomić sobie, że nasi potencjalni klienci prawdopodobnie odwiedzają te same portale co my i jeśli szukają tego samego produktu, być może odwiedzą również stronę oryginalnego ogłoszenia. Wtedy widząc nasze, ocenią je dużo niżej niż oryginał.
To część natury ludzkiej, że ciągle szukamy czegoś nowego i niepowtarzalnego. Obcując z unikalną treścią, podświadomie odbieramy ją jako coś prawdziwego i wiarygodnego. Tymczasem treść zdublowana jest przez nas postrzegana jako mniej wartościowa i oceniamy ją niżej niż oryginalną. Ponadto mamy mniej zaufania do kogoś, kto się nią posługuje. Tym bardziej że posługiwanie się tzw. duplicate content (treść powielona) jest niezgodne z prawem i może wiązać się z przykrymi konsekwencjami.
A rzecz nie jest wcale błaha. „Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych” stawia sprawę jasno: Kto przywłaszcza sobie autorstwo albo wprowadza w błąd co do autorstwa całości lub części cudzego utworu albo artystycznego wykonania, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 3. Widać więc, że kopiowanie cudzej treści nijak się nie opłaca.
A gdyby ktoś miał jeszcze wątpliwości czy tego typu postępowanie może mieć miejsce w przypadku zwykłego ogłoszenia (w końcu prawo autorskie kojarzy nam się głównie z książkami, filmami albo utworami muzycznymi), warto uświadomić sobie, że to pozornie błahe ogłoszenie jest przecież utworem dającym korzyści finansowe. Nie braknie więc przedsiębiorców broniących swojej własności intelektualnej.
Jednak problem zdublowanych treści to nie tylko posługiwanie się cudzym contentem. Za treści powielone mogą zostać uznane również nasze własne ogłoszenia jeśli tylko opublikujemy je bez zmian w kilku miejscach. Jest to problem wielu ogłoszeniodawców, którzy chcą publikować swoje ogłoszenia na kilku portalach jednocześnie lub mają do sprzedania wiele podobnych do siebie przedmiotów. Muszą oni jednak pamiętać, że to wyszukiwarki są głównym "sędzią" w sporze co jest oryginalne, a co nie. Dlatego publikując więcej ofert w sieci powinni zmieniać ich treść na tyle, na ile się tylko da.
Dotąd mówiliśmy głównie na temat następstw powielonej treści. Warto więc zastanowić się jakie korzyści daje wygenerowanie unikalnej treści w ogłoszeniu. Podobnie jak w przypadku treści na Twojej stronie internetowej, oryginalna treść ogłoszenia oznacza wyższą pozycję w wyszukiwarkach. Dotyczy to zarówno konkretnie Twojego ogłoszenia, jak i całego serwisu, w którym je zamieszczasz. Z tego powodu moderatorzy renomowanych serwisów ogłoszeniowych po prostu nie dopuszczają do publikacji ogłoszeń, których treści są zduplikowane (mówiąc prościej, zwyczajnie je usuwają).
Ponadto treść wygenerowana bezpośrednio przez Ciebie będzie zawsze lepiej opisywać Twój produkt, usługę lub propozycję biznesową, niż zapożyczona z innego portalu. Może się bowiem zdarzyć, że kopiowana oferta będzie zawierać informacje nieprawdziwe z punktu widzenia Twojego ogłoszenia. Pośpiech jest złym doradcą, a wprowadzenie potencjalnego klienta w błąd to najlepsza metoda, by go stracić.
Na koniec należy zdać sobie sprawę, że tworzenie unikalnych treści jest umiejętnością, niezbędną współczesnemu przedsiębiorcy. Nawet jeśli pisanie dłuższych tekstów przychodzi nam z trudnością, powinniśmy to robić, gdyż w ten sposób rozwijamy w sobie umiejętność tworzenia unikalnych treści, na które popyt w internecie będzie tylko rósł.
Niekiedy jednak brak nam czasu, by zająć się wszystkimi aspektami naszej działalności w internecie. Jeśli więc szukasz kogoś, kto pomoże Ci m.in. w pisaniu tekstów, sprawdź nasze ogłoszenia usług marketingowych.