Na naszym blogu poruszamy ciekawe tematy o biznesie od strony praktycznej. Pomagamy rozwijać firmy zarówno w czasach dobrobytu jak i w kryzysie. Zapraszamy do lektury.
Sztuczna inteligencja coraz śmielej wkracza nasze życie. Nie inaczej jest w biznesie, gdzie AI pomaga usprawnić wiele procesów, jeszcze niedawno pojmowanych jako zarezerwowane wyłącznie dla ludzi. Jedną z nowszych odsłon sztucznej inteligencji, która może znacząco wpłynąć na obraz prowadzenia firmy, jest ChatGPT. Stworzona przez amerykańskie laboratorium badawcze OpenAI aplikacja, pozwala w szybkim czasie wygenerować tekst na dowolny temat, który trudno odróżnić od tekstu wygenerowanego przez człowieka.
Jako że aplikacja jest darmowa i każdy ma do niej dostęp, stwarza to zupełnie nowe możliwości, jeśli chodzi o prowadzenie firmy. ChatGPT można bowiem wykorzystać w wielu sferach prowadzania działalności, a tym samym usprawnić w nich pracę ludzi, a z czasem być może zupełnie ją wyeliminować. Oto kilka przykładów na zastosowanie aplikacji Chat GPT w działalności gospodarczej.
Obecnie nie ma chyba w internecie strony firmowej bez czatu na żywo. Rozwiązanie takie pozwala bardzo łatwo pozyskiwać nowych klientów. Wymaga ono jednak stałego zaangażowania pracownika, a jego niedyspozycja może przysporzyć firmie strat finansowych. Podobnie sytuacja wygląda z komunikacją mailową lub za pośrednictwem wewnętrznych komunikatorów. W każdym z tych przypadków dialogiem z klientem muszą zajmować się ludzie. Tak przynajmniej było do niedawna.
ChatGPT dokonał rewolucji w tym zakresie. Może on bowiem udzielać odpowiedzi na pytania w czasie rzeczywistym, a co istotne są to odpowiedzi łudząco podobne do tekstów wygenerowanych przez człowieka. Może to pozwolić na szybką i skuteczną komunikację z klientami i przyczynić się do poprawy poziomu ich obsługi.
Idąc dalej, aplikacja może również wspierać proces sprzedażowy, oferując poszczególnym klientom przeznaczone dla nich rozwiązania. Sprzyja temu umiejętność udzielania spersonalizowanych odpowiedzi na pytania użytkowników. Na przykład, jeśli użytkownik pyta o rozmiar butów, ChatGPT może zaproponować mu kilka rozmiarów, które są zgodne z jego wcześniejszymi zakupami lub preferencjami. Komunikacja na żywo to dopiero pierwsza z możliwość, jaką daje ta aplikacja.
Współcześnie marketing internetowy jest praktycznie oparty na tekście. Opisy produktowe, blogi, wpisy w mediach społecznościowych, to wszystko treści, które firmy muszą generować regularnie, tak by być widoczne dla wyszukiwarek internetowych. Dzięki ChatGPT generowanie tych treści może być dużo łatwiejsze. Wprawdzie pozostawienie mu w pełni stworzenia wpisu na blog branżowy, może nie być dobrym pomysłem (aplikacja ma ograniczony dostęp do najnowszych danych), ale już opisy produktowe, lub drobne wpisy w mediach społecznościowych, są całkowicie w jego zasięgu.
Jeśli zaś chodzi o większe teksty (np. na bloga), to ChatGPT świetnie sprawdzi się przy sporządzaniu szkicu artykułu, uporządkuje zebrany materiał, dostarczy niektórych informacji (z tym akurat należy uważać), a nawet podpowie brzmienie tytułu lub nawet sam pomysł na wpis. Większymi tekstami lepiej radzą sobie nowsze wersje (ChatGPT-3, 4 itd.) Dodatkowo technologia chatbot, stojąca za tą aplikacją może oferować streszczenia rozmów, stron internetowych, e-maili albo artykułów, co bardzo ułatwia pracę z tekstem. A skoro już o analizie danych mowa.
Równie czasochłonne, jak tworzenie tekstów może być ich opracowywanie. ChatGPT może pomóc w analizie danych, takich jak opinie klientów, wywiady lub feedbacki. Informacje wydobyte w ten sposób mogą mieć bardzo różnych charakter. Od najprostszych, jak to czy w danej grupie wpisów (np. komentarze pod danym produktem) jest więcej wypowiedzi pozytywnych, czy negatywnych, po bardziej zaawansowane.
Możliwa jest więc analiza ilościowa tematów, na jakie piszą komentujące nas czy korespondujące z nami osoby, a nawet wykrywanie trendów w oparciu o treść komentarzy, wpisów, mailów, wiadomości itd. Na koniec aplikacja może również ocenić zabarwienie emocjonalne konkretnych wypowiedzi, dzięki czemu możemy ocenić, jak postrzegana jest nasza firma. Wszystkie powyższe dane aplikacja jest w stanie podsumować i przestawić nam w postaci przejrzystego raportu.
Powyższe funkcjonalności sprawiają, że ChatGPT może być wykorzystany niemal w każdej branży. Każda firma działająca w internecie może z powodzeniem zaimplementować powyższe rozwiązania. Co ważniejsze powstają również kolejne wersje czatu, przeznaczone dla konkretnych zastosowań (np. ChatGPT-3 sprawdzi się bardziej przy generowaniu dużych tekstów, jak np. tłumaczenia tekstów literackich).
Podstawowa wersja czatu jest bezpłatna (w przeciwieństwie do tych oznaczonych numerami) i każdy może z niej skorzystać. Pełne wykorzystanie jego możliwości może być jednak trudne bez uprzedniego przygotowania w dziedzinie marketingu lub IT. Jeśli więc chciałbyś korzystać z najnowszych narzędzi marketingu internetowego, ale brak Ci stosownego doświadczenia, sprawdź oferty naszych firm oferujących usługi marketingowe. Jeżeli zaś interesują Cię usługi informatyczne, przejrzyj oferty na naszej stronie. Znajdziesz tam wiele firm działających w branży IT.
Przejrzyj je już teraz.