Na naszym blogu poruszamy ciekawe tematy o biznesie od strony praktycznej. Pomagamy rozwijać firmy zarówno w czasach dobrobytu jak i w kryzysie. Zapraszamy do lektury.
W czasach, gdy niemal w każdej branży występuje bardzo silna konkurencja, dużo ważniejsze niż samo pozyskanie klienta, jest jego zatrzymanie na dłużej. Stali klienci przynoszą firmie nie tylko bezpośredni zysk finansowy, ale również przekładają się na wzrost jej wiarygodności i rozpoznawalności. Zadowolony, stały klient, to żywa reklama naszego przedsiębiorstwa.
W takim razie, jak przywiązać do siebie już raz pozyskanego klienta i sprawić by został z nami na lata?
Tego dowiesz się z poniższego tekstu.
Pierwszym krokiem do zatrzymania klienta na dłużej jest stworzenie z nim bliskiej relacji. Będzie temu sprzyjać wszystko, co nada kontaktowi z naszą firmą ludzki wymiar. Im bardziej zrozumiały będzie przekaz na temat naszego przedsiębiorstwa, im jaśniejsze jego struktury i im więcej będzie o nim wiedział odbiorca, tym lepiej.
Użyjmy więc stroytellingu i contntent marketingu do stworzenia klarownego obrazu naszej firmy. Powiedzmy klientowi, jaki cel przyświeca nam w jej prowadzeniu. Jakie pobudki popchnęły nas do jej założenia. Przedstawmy zespół; opowiedzmy o tym, co obecnie dzieje się w firmie. Kiedy klienci odwiedzający naszą stronę będą widzieć na niej ludzi, a nie tylko statystyki, dużo łatwiej nawiążą osobistą więź z naszą firmą, a to pierwszy krok do utrzymania klienta.
Klient, który już raz zdecydował się na zakup, może odejść w każdej chwili. Nie musi to się wiązać z niską jakością produktów czy usług. Wystarczy, że oferta konkurencji go zaciekawi, będzie nieco tańsza, zaoferuje coś więcej niż sam produkt, a nasz tak ciężko wypracowany klient już nigdy do nas nie wróci. Dlatego o relację z kupującym powinniśmy dbać na co dzień.
Punktem wyjścia do takich relacji są wszelkiego rodzaju programy partnerskie lub lojalnościowe (więcej na ten temat czytaj tutaj). Pozwalają one nagrodzić lojalnych nam klientów i zachęcić do dalszego korzystania z naszych usług. Równie dobrą metodą są prezenty, upominki i gratisy oferowane stałym klientom. Świetnym pretekstem do nich, są święta doroczne, wydarzenia sportowe lub kulturalne, a nawet urodziny samego klienta. Nie zawsze musi to być jednak konkretny prezent. Czasem wystarczą same życzenia, złożone z którejś z powyższych okazji, aby sprawić, by klient o nas nie zapomniał.
Satysfakcja klienta to nie tylko korzystny zakup. To również całokształt doświadczeń, jakie ma on z naszą firmą. Z tego powodu powinniśmy wprowadzić jak najwyższy standard obsługi na wszystkich poziomach komunikacji. Dotyczy to samego kontaktu z klientem, jak i wszelkich doświadczeń, jakie ma on z naszą firmą. Powinniśmy więc zapewnić proste i skuteczne kanały komunikacji. Zadbać o pozytywne doświadczenia w kontakcie z naszym produktem oraz prawidłowo reagować na skargi i zażalenia (zwłaszcza gdy są one uzasadnione). Pozwoli to wytworzyć wrażenie, że klient jest w centrum naszego zainteresowania, a to bezpośrednio przełoży się na jego lojalność.
Na koniec warto również skorzystać z usług fachowców z wielu różnych dziedzin (ich oferty znajdziesz na naszej stronie). Mogą być to firmy zapewniające szeroko pojęte doradztwo biznesowe, ale również usługi marketingowe lub po prostu gadżety reklamowe. Znajdziesz tu również i takie, które prowadzą szkolenia biznesowe, na temat zwiększania lojalności klientów. Przejrzyj ich oferty już teraz i wybierz te, które najbardziej Cię interesują.