Na naszym blogu poruszamy ciekawe tematy o biznesie od strony praktycznej. Pomagamy rozwijać firmy zarówno w czasach dobrobytu jak i w kryzysie. Zapraszamy do lektury.
Jeśli ogłaszasz się w internecie, bez względu na to, czy dotyczy to handlu, współpracy, czy sprzedaży całych biznesów, zależy Ci na tym, aby Twoje ogłoszenie zobaczyło jak najwięcej osób. W pierwszej kolejności może Ci to ułatwić Twój serwis ogłoszeniowy, oferując dodatkowe opcje promocji. Jednak istnieją również inne sposoby na promowanie ogłoszenia w sieci, które możesz wykorzystać, aby podbić zasięgi Twojej oferty.
Z poniższego wpisu dowiesz się jak sprawić, aby Twoje ogłoszenie zobaczyło jak najwięcej osób.
Wystawiając się na portalu ogłoszeniowym, często zapominamy, że to głównie my jesteśmy odpowiedzialni za promocję swoich ofert. Dokładnie tak. Ogłoszeń sprzedaży towaru, biznesu, współpracy B2B, czy kupna nieruchomości jest w internecie cała masa. Jeśli nasze ogłoszenie wrzucimy na portal ogłoszeniowy i pozostawimy same sobie, to wkrótce zostaną przykryte dziesiątkami podobnych ofert i ilość odwiedzin będzie sukcesywnie maleć.
Dlatego, jeśli wystawiamy nasz anons na portalu ogłoszeniowym, powinniśmy zadbać o jego promocję. Współcześnie istnieje bardzo wiele możliwości tego typu działań. Podstawowym rozwiązaniem są tu media społecznościowe. Link do wspomnianej oferty możemy wrzucić zarówno na swój prywatny, jak i firmowy profil na facebooku, linkedinie, instagramie, czy twitterze.
Zysk płynący z takiego działania jest podwójny. Po pierwsze, rzecz jasna, więcej osób ma możliwość zobaczyć naszą ofertę, klikając w nią na naszym profilu. Po drugie dużo linków w sieci to sygnał dla wyszukiwarki Google, że strona konkretnej oferty jest atrakcyjna, przez co wyszukiwarka może wyżej wyświetlać ją w wynikach wyszukiwania.
Media społecznościowe cechuje również bardzo duża łatwość przekazywania informacji. Osoby potencjalnie zainteresowane naszą ofertą, mogą udostępnić ją u siebie jednym kliknięciem, co oczywiście zwiększa liczbę lików i poszerza grupę naszych odbiorców. Możemy wręcz poprosić rodzinę i znajomych o udostępnianie naszego ogłoszenia co z pewnością zwielokrotni siłę jego oddziaływania.
Idąc dalej, możemy wykorzystać do promocji specjalnie do tego powołane grupy. Przykładowo, jeśli grupa jest poświęcona ofertom nieruchomości w danym mieście, to możemy śmiało umieścić na niej link do oferty sprzedawanego przez nas budynku. Podobnie w przypadku sprzedaży biznesu, inwestycji itd. Takie działanie może bezpośrednio przełożyć się na liczbę odwiedzin na stronie naszego ogłoszenia.
Tu ważna uwaga. Dokonując tych wszystkich działań, warto pamiętać, aby nie kopiować treści z oferty na portal ogłoszeniowy. Podstawowa zasada marketingu mówi, że im bardziej powielona treść, tym niżej będzie się wyświetlać w wynikach wyszukiwania. Dlatego formułując nasze posty zawierające link z ofertą, pamiętajmy, aby za każdym razem napisać coś innego. Co zresztą nie jest trudne, bo przecież najwięcej informacji odbiorca i tak znajdzie w samej ofercie.
Opcją, o której równie często zapominamy, jest promocja za pomocą samego portalu ogłoszeniowego. Jest to forma dodatkowych usług, które zapewnia nam nasz portal ogłoszeniowy. Usługi takie mają wiele różnych form, choć większość z nich sprowadza się do poprawy widoczności naszego ogłoszenia.
Mogą to więc być wyższe miejsca w wynikach wyszukiwania, wyróżnienie kolorystyczne oferty (np. kolorowe tło, napis, ikonka przed napisem), umieszczenie oferty w szczególnym, lepiej widocznym miejscu (np. box reklamowy). Osobną kwestią jest tzw. newsletter, czyli forma marketingu emailowego, polegająca na wysyłaniu konkretnych ofert osobom, które wyraziły na to zgodę.
Wszystko to pozwala na „wyłowienie” naszego ogłoszenia z gąszczu jemu podobnych i skłonienie większej ilości osób do zapoznania się z nim. Na BiznesOferty.pl mamy kilkanaście form promocji, z których powinien skorzystać każdy ogłoszeniodawca. Zapoznaj się z nimi, klikając tutaj.