Na naszym blogu poruszamy ciekawe tematy o biznesie od strony praktycznej. Pomagamy rozwijać firmy zarówno w czasach dobrobytu jak i w kryzysie. Zapraszamy do lektury.
Rozwój branży e-commerce sprawia, że coraz więcej firm sprzedaje swoje towary w internecie. W sytuacji, gdy niemal każdy sprzedał w swoim życiu coś w sieci, dobór opakowania do przesyłki wydaje się rzeczą prostą. W praktyce jednak tak nie jest i warto przeanalizować kilka czynników, zanim dokonamy właściwego wyboru.
Pierwszą kwestią jest dobór odpowiedniego opakowania. Wydaje się, że panuje tu tylko jedna zasada – jak najlepiej zabezpieczyć towar. Praktyka okazuje się bardziej złożona. Dotyczy to zwłaszcza zastosowanych materiałów. O ile pudełka kartonowe oraz koperty są powszechnie akceptowane, o tyle przesyłki owinięte folią stretch, przez przewoźników mogą być traktowane jak przesyłki niestandardowe (nawet jeśli mają przewidziane wymiary). Dzieje się tak, ponieważ stretch przez swoją lepkość utrudnia maszynowe sortowanie paczek. Dlatego, jeśli chcemy zabezpieczyć coś przed wilgocią, zróbmy to przed włożeniem produktu do pudełka lub zapakujmy towar w plastikową kopertę.
Jeśli zdecydujemy się na standardową paczkę kartonową, warto zastanowić się nad jej właściwościami. Choć wszystkie kartony są do siebie podobne, to jednak na rynku dostępnych jest wiele ich rodzajów. Standardowe kartony klapowe (czyli takie zamykane na dwie symetryczne klapy), są z reguły wytwarzane z tektury trzywarstwowej. Łączy ona tekturę falistą z dwoma warstwami prostego kartonu. Takie rozwiązanie jest bardzo wytrzymałe, ale czasem nie wystarcza. Wtedy warto użyć tektury pięcio-, a nawet siedmiowarstwowej (łączącej w sobie kilka warstw tektury falistej i prostej). Kartony takie mają z reguły od 1,5 mm do nawet 13 mm grubości i można zamówić je u producenta według potrzeb. Równie warte uwagi są wymiary kartonu.
Tu również łatwo wyjść z założenia, że karton musi przede wszystkim być dobrany do przesyłki. Jest to prawda, ale nie do końca. Poza wymogami przewoźników, którzy z reguły klasyfikują wielkość i wagę przesyłek, by pobrać odpowiednią opłatę, o wymiarach paczki należy pomyśleć jeszcze z jednego powodu. Obecnie coraz częściej klienci odbierają przesyłki w „paczkomatach”. Rozmiary przesyłek muszą więc umożliwiać umieszczenie ich w którejś ze skrzynek automatu paczkowego. Większość z nich ma zbliżone wymiary skrzynek, dlatego dobierając rozmiary przesyłki, warto zachować pewien margines błędu. Doświadczeni dostawcy opakowań kartonowych potrafią zapewnić opakowania w zestandaryzowanych rozmiarach.
Jeśli więc szukasz dostawców kartonów do wysyłki, sprawdź bazę naszych ogłoszeń (znajdziesz je tutaj), jeśli interesują Cię jeszcze inne opakowania, przejrzyj poświęconą im stronę na BiznesOferty.pl (kliknij tutaj).