BiznesOferty.pl to miejsce, w którym przedsiębiorcy zamieszczają oferty i ogłoszenia w celu nawiązywania kontaktów biznesowych. Znajdziesz tu oferty handlowe, sprzedaży, zlecenia, pomysły na własny biznes, ogłoszenia współpracy i inne. Działamy od 2003 roku.
Celem szkolenia jest zdobycie podstawowej wiedzy z zakresu: zasad funkcjonowania biura i organizacji pracy biurowej, praktycznych umiejętności samodzielnego prowadzenia biura. Celem kształcenia będzie zapoznanie z organizacją pracy biura, przepływem informacji w zarządzaniu biurem, zasadami efektywnej komunikacji, kultury zawodu, zagadnieniami prawnymi i prawem pracy, oraz zapoznanie z obsługą urządzeń biurowych, jak również z modułem praktycznej obsługi komputera (Word, Excel, Outlook, Internet)
PROGRAM:
ORGANIZACJA PRACY BIUROWEJ
Część teoretyczna:
- obsługa administracyjna jednostek organizacyjnych
- charakterystyka pracy biurowej
- współpraca z szefem
- organizacja pracy w sekretariacie
- zadania sekretariatów
- przyjmowanie interesantów
- przyjmowanie i łączenie telefonów
- kontrola terminów
- obieg dokumentów
- system kancelaryjny: dziennikowy i bezdziennikowy
- przyjmowanie i wysyłanie korespondencji
- przechowywanie akt
- postępowanie z pismami niejawnymi
- ochrona danych osobowych
PRZEPŁYW INFORMACJI W ZARZĄDZANIU BIUREM
Część teoretyczna:
- informacja jako główny efekt pracy biurowej
- sieć komputerowa
- poczta elektroniczna
- telefony
- nośniki informacji
- korespondencja w sprawach handlowych
- korespondencja w sprawach transportowych
- korespondencja w sprawach finansowych
- korespondencja w sprawach administracyjnych
- korespondencja w sprawach osobowych
- sporządzanie protokołów, sprawozdań i notatek służbowych
- zebranie jako forma wymiany informacji
ZASADY EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI
Część teoretyczna:
- komunikacja werbalna i niewerbalna
- prezentujemy siebie
- rodzaje blankietów
- elementy składowe pisma i zasady ich rozmieszczania
- skracanie wyrazów w korespondencji
- bariery porozumiewania się: zewnętrzne i wewnętrzne
KULTURA ZAWODU
Część teoretyczna:
- image pracownika biurowego
- wizerunek pracownika biurowego: wygląd zewnętrzny, ubiór, podstawowe zasady ubioru panów i pań– pracowników biurowych, sposób poruszania się, sposób zachowania się, sposób mówienia, fryzura, makijaż,
- savoir- vivre w relacjach międzyludzkich: punktualność, witanie się, przedstawianie, zajmowanie miejsc w pomieszczeniach, prowadzenie rozmów, zajmowanie miejsc w samochodzie, telefony,
- wybrane zagadnienia etyki pracownika biurowego
- kultura organizacyjna przedsiębiorstwa
- kontakty z kolegami i przełożonymi
- patologiczne zjawiska w miejscu pracy
- konflikty i ich rozwiązywanie
- kształtowanie stosunków interpersonalnych – zasady dobrego zachowania
MODUŁ OBSŁUGI URZĄDZEŃ BIUROWYCH
Część teoretyczna i praktyczna:
- klasyfikacja środków technicznych pracy biurowej
- urządzenia techniki łączności
- maszyny do pisania
- urządzenia do reprografii
- urządzenia liczące
- komputery
- fax, ksero, skaner, drukarka, urządzenie wielofunkcyjne i inne – szczegółowa charakterystyka i ich obsługa