W tym miejscu znajdziesz informacje jak korzystać z naszego serwisu, żeby uzyskiwać satysfakcjonujące efekty. Znajduje się tu wiele porad, które ułatwiają Ci osiągnięcie z nami sukcesu.
Sprzedaż firmy nie jest prostym zadaniem. Dlatego, aby zwiększyć szanse na sprawne znalezienie nowego właściciela, należy poświęcić trochę czasu na przygotowanie rzetelnej i przemyślanej treści ogłoszenia.
Z tego wpisu dowiesz się jak zamieścić ogłoszenie, aby maksymalnie ułatwić podjęcie decyzji potencjalnemu klientowi.
1. Tytuł ogłoszenia - w tytule należy podać rodzaj firmy (czym ona się zajmuje). Jeśli firma jest dochodowa, warto to podkreślić. Podobnie, gdy działa na rynku od wielu lat i ma ustaloną renomę. Warto również podkreślić, że zamierzasz ją sprzedać.
Przykłady:
Dochodowa firma produkująca okna, na sprzedaż
Sprzedam warsztat samochodowy, 20 lat na rynku
Sprzedam internetowy sklep zoologiczny, znana marka, pozytywne opinie
2. Treść ogłoszenia - należy w niej przedstawić możliwie najpełniejszy obraz Twojego przedsiębiorstwa. Dlatego w treści powinny znaleźć się następujące informacje:
- dokładny zakres działania firmy; jakie towary/usługi oferuje swoim klientom; od jak dawna działa;
- nieruchomości, jakich firma jest właścicielem - jeśli zamierzasz je sprzedać wraz z firmą, wymień je wszystkie; jeżeli firma wynajmuje nieruchomości, to jest to informacja, która również powinna się pojawić w treści ogłoszenia;
- maszyny, które firma ma na wyposażeniu - podaj ich pełną listę;
- technologie, patenty itp., którymi dysponuje firma - opisz je dokładnie wraz z korzyściami, jakie niosą;
- na jakim rynku działa Twoja firma - jakie są perspektywy w danej branży;
- pracownicy (jeśli firma ich zatrudnia) - napisz, ilu ich jest; jak bardzo są wykwalifikowani; jakie mają doświadczenie; czy zostaną w firmie po jej sprzedaży;
- ewentualne zobowiązania firmy - jeśli posiada ona kredyt, leasing lub inne zobowiązania, koniecznie o tym napisz;
- powód sprzedaży firmy - jeśli np. przechodzisz na emeryturę lub prowadzisz inne biznesy i brak Ci czasu, poinformuj o tym kupującego
3. Cena firmy - należy gruntownie przemyśleć cenę, jaką zaproponujesz kupującemu. W dużym uproszczeniu, należy uwzględnić w niej rynkowe ceny wszystkich wymienionych wyżej aktywów i odjąć od niej ewentualne zobowiązania.
4. Zdjęcia - dodaj zdjęcia lokalu, obiektu, maszyn, wyposażenia itp. Na pewno korzystnie wpłyną na odbiór ogłoszenia przez potencjalnego nabywcę.
Pamiętaj! Nie dodawaj zdjęć, na których widoczna jest nazwa firmy/logo, jej adres lub inne informacje kontaktowe.
Wszelkie dane firmy, takie jak: nazwa firmy, jej adres, strona www, dane kontaktowe lub jakiekolwiek inne dane pozwalające na łatwą identyfikację ogłoszeniodawcy powinieneś zamieścić w polu "Dla zalogowanych" w formularzu dodawania lub edycji oferty.
Gotowe ogłoszenie zamieść w dziale „Sprzedam biznes". Po przejściu do zakładki "Dodaj ofertę" należy wybrać przycisk „Sprzedam biznes".
Im szybciej zamieścisz ogłoszenie, tym szybciej masz szansę znaleźć na kupca na firmę.
Jeżeli coś jest dla Ciebie niejasne, masz pytania lub uwagi, to zapraszamy do kontaktu.