W tym miejscu znajdziesz informacje jak korzystać z naszego serwisu, żeby uzyskiwać satysfakcjonujące efekty. Znajduje się tu wiele porad, które ułatwiają Ci osiągnięcie z nami sukcesu.
Znalezienie inwestora do prostych nie należy. Wymaga z reguły czasu i wielu trudnych rozmów z osobami potencjalnie zainteresowanymi. Dlatego ogłoszenie, które zamierzamy wystawić w tej sprawie, powinno być jak najbardziej szczegółowe i dostarczać przyszłym inwestorom jak najwięcej konkretnych informacji.
Pamiętaj o kilku składowych:
1. Tytuł ogłoszenia – napisz w nim jednym zdaniem, jakie przedsięwzięcie prowadzisz lub planujesz prowadzić. Dobrym rozwiązaniem jest również podanie jaki kapitał jest Tobie potrzebny.
Przykłady:
Producent płytek ceramicznych poszukuje inwestora do dalszego rozwoju
Posiadam działkę w centrum miasta, potrzebny wspólnik z kapitałem
Mam innowacyjny pomysł na restaurację, szukam kapitału 100 tys. zł
2. Treść oferty – tu opisz szczegóły prowadzonej (planowanej) przez Ciebie inwestycji:
- jeśli szukasz inwestora, żeby wspomóc rozwój firmy, napisz jakie sukcesy już odniosła. Podaj: wypracowane zyski, nagrody i wyróżnienia w konkursach, liczbę pozyskanych klientów lub użytkowników, a wreszcie badania niezależnych instytucji mówiące o potencjale rozwoju w Twojej branży,
- jeśli Twoje przedsięwzięcie ma dopiero ruszyć, podaj twarde przesłanki stojące za tym, że jest to inwestycja o dużym potencjale (badania rynku, fakt, że dany produkt odniósł już sukces w innych krajach, zainteresowanie innych firm podobnymi projektami itd.);
- jeśli planujesz inwestycję budowlaną, koniecznie podaj wszystkie zalety posiadanej działki; opowiedz coś o jej okolicy; wspomnij o Planie Zagospodarowania Przestrzennego; powiedz, jakie jest zapotrzebowanie na dany budynek itd.;
- jakiej wielkości finansowania potrzebujesz? Pamiętaj, żeby dokładnie obliczyć jego kwotę. W treści możesz podać składowe tej sumy oraz kilka informacji na temat podstaw Twoich obliczeń. To doda Twojej wycenie wiarygodności;
- jaki jest spodziewany zysk? Napisz, ile inwestor będzie z tego miał;
- jak długo będzie trwała inwestycja? Napisz, kiedy inwestor odzyska swoje pieniądze i odbierze zysk;
- jaką formę będzie miała inwestycja? Czy oczekujesz dofinansowania na zasadzie pożyczki, czy raczej odsprzedania udziałów, a może w ogóle potrzebujesz anioła biznesu? Koniecznie napisz o tym w treści.
3. Zdjęcia – jeżeli masz możliwość, to zamieść chociaż jedno zdjęcie. Jeśli obiektem inwestycji jest coś, co można sfotografować (np. produkt, działka itd.), dodaj fotografię tego w ofercie. Jeśli inwestycja ma mniej namacalny charakter (np. budowa aplikacji od podstaw), zamieść zdjęcie powiązane tematycznie z treścią ogłoszenia. Oferty ze zdjęciami są z reguły częściej klikane niż bez, więc w efekcie, taki mały zabieg może zwiększyć zainteresowanie ogłoszeniem.
Gdy masz już gotową ofertę, zamieść ją w dziale „Inwestycje”, czyli po przejściu do strony "Dodaj ofertę" należy wybrać przycisk „Inwestycje”.
Uwaga!
Jeśli masz konto Zwykłe, zamień je na Firmowe (szczegóły tutaj). Oba konta są bezpłatne, ale przy koncie Firmowym zamieszczanie ogłoszeń w dziale "Inwestycje" jest bezpłatne.
Zamieść już teraz swoje ogłoszenie i czekaj na kontakty. W razie potrzeby, ogłoszenie możesz edytować w dowolnej chwili.