BiznesOferty.pl - Blog

Na naszym blogu poruszamy ciekawe tematy o biznesie od strony praktycznej. Pomagamy rozwijać firmy zarówno w czasach dobrobytu jak i w kryzysie. Zapraszamy do lektury.

Współpraca:
11431
Poszukiwane:
2727
Giełda Hurtowa:
14043
Sprzedam biz.:
2493
Nieruchomości:
3031
Inwestycje:
2338
Data: 22.11.2024
Razem ofert: 36063
Jesteś w: Biznes Oferty.pl / Blog

Jak zacząć biznes w branży e-commerce?

Sprzedaż internetowa to sektor, który dynamicznie się rozwija. Prowadzenie sklepu internetowego wydaje się prostym zajęciem, zwłaszcza gdy mówimy o sprzedaży w systemie dropshipping. Z tego powodu wiele osób decyduje się na założenie swojego własnego sklepu internetowego. Od czego jednak zacząć? Co zrobić, kiedy chcemy założyć od podstaw nasz pierwszy sklep internetowy?

Początki w branży e-commerce

Osobom bez doświadczenia w sprzedaży internetowej często wydaje się, że handel w internecie jest czymś banalnym. Jest to jednak błąd. E-commerce to biznes jak każdy inny i aby odnieść w nim sukces, trzeba pamiętać o wielu kwestiach już na początku działalności

Poniższe rady nieco rozjaśnią ten temat.

Oto kilka z nich:

1. Wybierz produkt lub usługę: Zastanów się, jaki produkt lub usługę chcesz sprzedawać. Statystyki pokazują, że najchętniej kupujemy w sieci odzież, obuwie i kosmetyki, ale bardziej niszowe produkty mogą również być strzałem w dziesiątkę. Wybierz coś, co Cię interesuje i co jest popularne na rynku.

2. Przeprowadź badanie rynku: Poza profesjonalnym badaniem rynku (które zawsze się opłaca) możemy również przeprowadzić prywatne badanie we własnym zakresie. Wyszukaj jak najwięcej sklepów internetowych o podobnym profilu. Sprawdź, co najczęściej ludzie na nich kupują (sklepy często chwalą się, które produkty są najpopularniejsze). Kup kilka razy za pośrednictwem tych sklepów. Oceń czy obsługa, czas dostawy, komunikacja z klientem są na odpowiednim poziomie, czy dałoby się coś poprawić. Być może wpadniesz na coś, czym Twój sklep może się wyróżnić.

3. Stwórz biznesplan: Poznanie przyszłej konkurencji jest niezbędnym krokiem do stworzenia biznesplanu. Dzięki niemu łatwiej zdobędziesz finansowanie i przekonasz do swojego pomysłu inwestorów. Biznesplan powinien określać cele, strategie marketingowe, koszty oraz przewidywane zyski Twojego biznesu internetowego.

4. Wybierz formę swojego sklepu: Zasadniczo masz dwie możliwości. Możesz postawić na własną, stworzoną od podstaw stronę i własną domenę, lub skorzystać z jednej z platform e-commerce, jak Shoper, Magento lub Prestashop. Każda z opcji ma swoje plusy i minusy. W przypadku platform założenie sklepu jest łatwiejsze i może też być łatwiej go wypromować. W przypadku własnej strony i domeny jesteś niezależny i masz dużo większy wpływ na wygląd strony, jej funkcjonalności, narzędzia komunikacji itd.

5. Zarejestruj firmę: Na początek możesz pozostać na Nierejestrowanej Działalności Gospodarczej. Kiedy jednak Twoje miesięczne przychody przekroczą połowę minimalnego wynagrodzenia, założenie standardowej działalności może się okazać niezbędne. Formę prowadzonej działalności warto wybrać uważnie. Jeśli interesuje Cię Sp. z o.o., przeczytaj ten artykuł.

6. Zintegruj swoją stronę z platformami sprzedażowymi: Rozszerz swój zasięg oddziaływania o platformy sprzedażowe typu Allegro, Ebay, czy Olx. W ten sposób nie tylko zdobędziesz nowych klientów dla swojego serwisu, ale również zwiększysz zasięg swojej strony macierzystej.

7. Zajmij się marketingiem: Zajmij się promocją swojego biznesu, wykorzystując narzędzia takie jak reklama w social media, e-mail marketing, content marketing itp. Więcej o marketingu w sieci znajdziesz tutaj.

8. Zarządzaj magazynem i dostawami: O ile nie zdecydujesz się na współprace na zasadzie dropshipping, musisz znaleźć miejsce, gdzie będziesz przechowywał swój towar. W początkowej fazie, o ile będziesz sprzedawał niewielkie przedmioty, może do tego posłużyć Twój dom lub mieszkanie. Z czasem będziesz jednak musiał zapewnić sobie odpowiednie miejsce do przechowywania towarów oraz zorganizowania skutecznej logistyki i dostawy.

9. Zapewnij obsługę klienta na poziomie: Zadbaj o kanały komunikacji z klientem. Stwórz skrzynkę mailową (najlepiej w Twojej domenie), by można było kierować do Ciebie zapytania w przypadku sytuacji niejasnych. Wyposaż swoją stronę w komunikator do zgłaszania skarg i zażaleń. Zamieść na stronie swój służbowy nr telefonu, aby klient mógł łatwo się z tobą skontaktować i ustal godziny, w których można dzwonić. Zapewnij klientom dobry serwis i obsługę klienta, która będzie służyła pomocą w razie pytań i problemów.

Kilka powyższych uwag stanowi tylko punkt wyjścia do rozważań na temat zakładania sklepu internetowego. Część z nich można uprościć, korzystając z usług doradców lub firm zewnętrznych. Na zewnątrz można zlecić np. reklamę (sprawdź ogłoszenia z działu szukam zleceń marketingowych), a nawet przyśpieszyć cały proces kupując działający sklep internetowy. Możesz kupić jedynie stronę lub szablon albo cały, działający i wypozycjonowany sklep. Wystarczy, że przejrzysz nasze oferty poświęcone sprzedaży sklepów internetowych.


Który artykuł wolisz przeczytać w tej chwili?

Jak się promować za pomocą marketingu treści?
Dlaczego unikalne treści są tak ważne, gdy wystawiamy własne ogłoszenie?

W ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Możesz samodzielnie zarządzać cookies i dokonać zmiany ustawień w swojej przeglądarce.
Więcej informacji znajdziesz na stronie cookies.