Na naszym blogu poruszamy ciekawe tematy o biznesie od strony praktycznej. Pomagamy rozwijać firmy zarówno w czasach dobrobytu jak i w kryzysie. Zapraszamy do lektury.
W dzisiejszych czasach Facebook stał się jednym z najpopularniejszych i najczęściej odwiedzanych serwisów społecznościowych na świecie. Dlatego jest to doskonała platforma do promowania Twojej firmy w ramach content marketingu (więcej na ten temat czytaj tutaj) i dotarcia do szerokiego grona potencjalnych klientów. Jednak aby osiągnąć sukces na Facebooku, kluczową rolę odgrywają skuteczne wpisy. W tym artykule podzielę się z Tobą kilkoma strategiami, które pomogą Ci pisać wpisy na Facebooku, które przyciągną uwagę i angażują odbiorców. Poznaj nasze strategi marketingu internetowego.
Zanim zaczniesz pisać wpisy na Facebooku, ważne jest, aby dokładnie zrozumieć, kto stanowi Twoją grupę docelową. Jakie są jej zainteresowania, potrzeby i preferencje? Zrozumienie tego pozwoli Ci dopasować formę i treść swoich wpisów, do oczekiwań Twojej grupy. Inne wpisy będziesz kierował do osób młodych, a inne do tych w średnim wieku. Inne sprawdzą się w przypadku przedsiębiorców, a inne w przypadku klientów indywidualnych itd. Ponadto musisz pamiętać, że Facebook jest platformą społecznościową. Jego użytkownicy oczekują nieco luźniejszych i bardziej osobistych treści. Pamiętaj o dostosowaniu swojego tonu i stylu do specyfiki Facebooka. Bądź przyjazny, autentyczny i używaj języka zrozumiałego dla Twojej grupy docelowej.
Minęły już czasy, kiedy można było coś osiągnąć wpisem pozbawionym grafiki. Dziś wpis pozbawiony obrazu jest nic nie warty, a treść dłuższa niż kilkadziesiąt znaków może być skutecznie komunikowana tylko w formie infografiki. Jednak dużo skuteczniejszą formą wizualną są materiały video. To one w największym stopniu angażują odbiorcę. Pamiętajmy jednak, by nie były one zbyt długie (max. 3-5 min) oraz w miarę możliwości prezentowały coś więcej niż „gadającą głowę”. Można tu wprowadzić ciekawy montaż lub zabawne przerywniki, w zależności od naszych umiejętności i determinacji. Warto również zaopatrzyć nasze video w napisy. Większość naszych odbiorców będzie je bowiem oglądać w warunkach niesprzyjających cierpliwemu słuchaniu.
Rzecz jasna nie jest to prawda w 100%. Jeżeli Twoje treści angażują odbiorców, to może się okazać, że i tekst na 2000 znaków będzie miał wysokie zasięgi. Niestety w większości przypadków liczba 140 znaków jest górną granicą posta. I tak największą pracę będzie robić grafika, infografika lub film. Jeżeli nawet decydujesz się na dłuższą treść, to w tych 140 znakach powinieneś zawrzeć cały sens wpisu. Użytkownicy Facebooka nie skupiają się na jednym wpisie na dłużej niż 3 s. jeśli w tym czasie nie będą mogli ocenić, czy materiał ich interesuje, czy nie, po prostu go pominą.
Te 140 znaków, to dobre miejsce, żeby postawić pytanie. Badania psychologiczne dowodzą, że pytania dużo bardziej absorbują nasze umysły niż zdania twierdzące. To dlatego tak chętnie wykorzystuje się je w publicystyce. Pytania mają też to do siebie, że prowokują dyskusję. Jeśli pytasz użytkowników o coś wprost, jest większa szansa, że skomentują Twój wpis, a to może pociągnąć za sobą dyskusję. Posty, pod którymi jest wiele komentarzy, zwracają większą uwagę i są częściej udostępniane.
Tworzenie wydarzeń na Facebooku to świetny sposób na promocję swojej firmy. Daje ono bowiem różnorodne możliwości. Z jednej strony samo wydarzenie może być formą promocji. Jeżeli angażujemy się w akcje harytatywne lub jesteśmy obecni na targach, to nasi użytkownicy to widzą, a to przekłada się na nasz pozytywny wizerunek. Poza tym śledząc zainteresowanie naszym wydarzeniem, dowiadujemy się więcej o naszych odbiorcach, co pozwala nam tworzyć coraz lepsze treści. Wreszcie wydarzenia pozwalają na budowanie większego zaangażowania użytkowników i przyczyniają się do większego zżycia z naszą marką.
Działania marketingowe w mediach społecznościowych to coraz ważniejsza sfera promocji firmy. Jej rola będzie zresztą rosła wraz z coraz większym zainteresowaniem klientów tym medium. Dlatego każdy przedsiębiorca powinien zaangażować się w promocje w tym kanale komunikacji. Jeśli nie posiadasz środków, aby samemu zająć się prowadzeniem swojego funpage'a zleć to firmie zewnętrznej. Tego typu oferty znajdziesz w kategorii usługi marketingowe.
▸ Jak napisać ogłoszenie, aby było skuteczne?
▸ 4 błędy, których warto unikać pisząc ogłoszenie